søndag den 26. juni 2011

Dåbskage

Merethes lille pige er blevet døbt i dag og hun har fået det fine navn Abby Sofie. Til den store dag skulle være en kage, gerne med sløjfe og noget pink og et dåbsbarn og det blev til denne kage. Den er til 40 pers. i to etager med fyld af chokoladecreme og hindbærmousse mellem en mandelbund og to chokoladebunde. Barnet er formet i en siliconemould som jeg havde købt til formålet og jeg må sige at det er virkelig nemt og giver et super flot resultat med sådan en mould, selvom de godt nok er lidt til den pebrede side prismæssigt  - men man har dem selvfølgelig også i lang tid :-) De små blomster er lavet med en helt almindelig 5-blads udstikker og så formet vha sådan en flower/leaf tool, desværre har jeg ingen blomster former/præger så det står højt på min ønskeliste. Den store blomst som barnet ligger i er lavet ved blot at rulle fondant tyndt ud i en cirkel og så "trække" fondanten mere tynd og forme den med flower/leaf tool. Jeg har lavet tre størrelser og så lagt dem til tørre over en rund kugle, så de fik lidt facon.


1 kommentar:

  1. Sikken en sød blomst med babyen i, hvor er du dygtig.
    Kh Pia

    SvarSlet