torsdag den 23. juni 2011

Vidunderet fra USA


Så kom min (forsinkede) fødselsdagsgave, jubii!!! Jeg har bestilt en Cricut Cake Machine hjem fra USA købt på Ebay og sendt via ShopUSA, hvilket jeg var lidt spændt på, men jeg må sige det har fungeret upåklageligt at købe på den måde. Nå men maskinen kan det være nogen kender, hvis de laver sådan noget scrapbooking til at skære figurer, bogstaver mv i papir mm., det er samme maskine, men bare lavet til at skære i gumpaste og fondant og lignende. Jeg har forsøgt at skære lidt i fondant, men jeg har ikke haft så meget tid til det endnu. Det jeg fandt ud af, er i hvert fald man skal sørge for fondanten er meget tyndt rullet ud og gerne tilsat gumTex eller lign, så det ikke går så nemt fra hinanden og tørre hurtigt op.


Da jeg har haft meget sparsomt med tid, er det kun lige blevet til de her bogstaver lavet på min Cricut Cake Machine, og det synes jeg egentlig blev okay, men glæder mig til at lege mere med den.
Kagen er en gulerodskage med creme cheese frosting, det gik meget stærkt, nærmere betegnet 2 timer fra jeg gik igang med at røre kagendejen sammen til den stod færdig, men resultatet er nu okay for en lyn-kage synes jeg.

6 kommentarer:

  1. Hvor smart..... Glæder mig til at se hvad du finder på at bruge den til. Var den ikke afsindig dyr..
    Sød sankt Hans kage ...
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  2. Jo den var dyr, i hvert fald hvis den bare kommer til at stå i et hjørne og samle støv, så jeg har lovet mig selv at den SKAL bruges og til stor irritation for min mand, så har jeg insisteret på at den får fast plads på køkkenbordet - vi er er nu ved at lave et kompromis med en ny hylde ti den i stedet - Nå men i hvert fald så har jeg givet omkring 1180 kr for den inkl fragt, told osv fra USA. Jeg kan se man kan købe den over nettet herhjemme for over 4000 kr så på en måde kan man jo godt sige at det aligevel er billigt .... hmmm. Nå men jeg glæder mig meget til at få gang i den og se om den kan bruges til noget fornuftigt.

    SvarSlet
  3. Wow, den ønsker jeg mig også, har du fået brugt den mere? Synes prisen er rimelig, hvordan fungerer det her shop USA? Kh Pia

    SvarSlet
  4. Jeg har kun brugt den et par gange siden (ville ønske jeg havde tid og lejlighed til at bruge den hele tiden, det er jo legetøj, ha ha) men altså det jeg har fundet ud af, er at man skal ælte tylose/gum-tex i fondanten inden det kommer i maskinen og så gerne lige lade det udrullede fondant tørre/stivne lidt inden maskinen skal skære det ud, for så hænger det ikke i kniven. Har kun lavet rimelig simple ting på prøvebasis, men skal helt sikkert have afprøvet nogle af de mere detaljerede mønstre.
    Mht Shop USA så går du bare ind på deres side og registrerer dig og så får du tildelt en adresse i USA, så finder du en netbutik eller fx e-bay og køber produktet og bruger din Shop USA adresse når du registrerer dig hos sælgeren. Og så blvier varen sendt til Shop USA adressen, og de vidersender den hjem til dig.Og alt fragt og told er der sørget for i den pris du betaler til shop USA. I øvrigt god idé at betale gennem pay-pal, det er ret sikkert.

    SvarSlet
  5. Det lyder lige som noget for mig. Jeg har længe luret på en sådan cricut'ter. Men du har også ret - hvor skal den stå og får man brugt den nok??? Men tak for tips vedr. Shop USA :-)

    SvarSlet
  6. Hej
    Flotte kager du bager.
    Har du opskrift på en PlayStation4 kage?
    Min søn skal konfirmeres
    Mvh Lene

    SvarSlet