søndag den 4. november 2012

Nougat Cupcakes



Den her opskrift på nougat cupcakes har jeg fundet på Odense Marcipans webside, de er virkelig gode og svampede uden at være klæge, de skal bestemt bages igen.
Faktisk er de bagt til de søde skraldemænd, der kommer og tømmer containerne her hvor jeg bor, jeg håber de synes de smagte lige så godt, som jeg - ja jeg var jo nødt til at prøvesmage ;-)


12 stk.
50 g smør
150 g sukker
125 g ODENSE Blød Nougat
2 æg str. M/L
125 ml mælk
125 g hvedemel
1 ½ tsk. bagepulver
Nougat topping
200 g flormelis
1 spsk. kakao
75 g ODENSE Blød Nougat
50 g blødt smør
Ca. 2 spsk. mælk
 
Rør smør, sukker og nougat cremet. Pisk æggene i et ad gangen og pisk dernæst mælken i. Vend hvedemel og bagepulver i dejen og fordel dejen i muffinformene.
Bag kagerne ca. 20 min. ved 200° C og afkøl på bagerist.
Bland flormelis og kakao og smuldr nougat samt smør i blandingen. Pisk det først ved lav hastighed og tilsæt mælken lidt ad gangen .Pisk til det er let og luftigt, mindst 5 min.

Pynt kagerne med nougattopping.
Jeg havde selv lavet små blomster som de også blev pyntet med sammen med små lyserøde sukkerperler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar