tirsdag den 19. juni 2012

Fødselsdagskage



I anledning af min fars 60 års fødselsdag lavede jeg den her kage med orkideer (det var nogle jeg havde lavet på et kursus i sukkerblomster i forrige uge). Bogstaver og borten forneden er lavet på min Cricut og efterfølgende malet med spiseligt guldmaling. Selve kagen er overtrukket med mørk chokoladeganache, da jeg var udgået for fondant - men mums sådan en chokoladeganache smager jo også godt. Selve kagen bestod af en mandelkage som nederste bund og to lyse lagkagebunde. Et lage hvid chokoladeganache og et lag skovbærmousse. Det var altså en lækker kombi, især med bunden som jeg havde lavet med grofthakkede mandler, så der var lidt "bid" i den. Men det der med at smøre kagen op, så den er fuldstændig perfekt uden spor i ganachen det er altså svært synes jeg.....


1 kommentar: